Twierdza Zaknafeina
Twierdza wyobraźni...
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna
->
Mechanika
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Igrzyska Twierdzy Zaknafeina
----------------
Arena Gladiatorów 3,0
Arena Gladiatorów 3,5
Stolik Zakładów
Spis Gladiatorów
Targowisko
Miasto Warhammer
----------------
Zakazane Księgi
Uniwersytet w Aldorfie
Spis mieszkańców
Wrota Dungeons and Dragons
----------------
Wieści
Biblioteka
Skarbiec
Karczma Bohaterów
Podziemia Mistrzów
Tawerna 'Pod starym Dębem'
Akademia techniki nowoczesnej
Wieża gnomów
Wielka Biblioteka
----------------
J.R.R. Tolkien
A. Sapkowski
R.A. Salvatore
Koszary Twierdzy Zaknafeina
----------------
Broń biała
Technika walki
Ciekawe Linki
The Might Inside
----------------
Mechanika
Świat
Posiadłości Twierdzy Zaknafeina
----------------
Twórczość użytkowników
Linki
Hyde Park
Muzyka, film, książka
Komnaty w Twierdzy Zaknafeina
----------------
Administracja & Moderka
Zastrzeżenia i Uwagi
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
anaron_duke
Wysłany: Wto 17:43, 27 Wrz 2005
Temat postu:
Jeżeli już ustalono, że nastąpiło trafienie, następuje rzut 2k6. Najpierw bierze się pod uwagę większą z wyrzuconych cyfr - oznacza ona miejsce trafienia:
5,6 - głowa
3,4 - korpus
2 - ręka
1 - noga
Liczba na drugiej kości oznacza bazowe obrażenia które zostaną zadane. W przypadku gdy otrzymaliśmy dublet, zadawane jest krytyczne trafienie - nie ma wtedy znaczenia druga kość określająca normalnie obrażenia.
Dla lepszego zobrazowania można posłużyć się poniższą tabelą:
6-6 krytyk w głowę
6-5 5 obrażeń w głowę
6-4 4 obrażenia w głowę
6-3 3 obrażenia w głowę
6-2 2 obrażenia w głowę
6-1 1 obrażenie w głowę
5-6 to samo co 6-5
5-5 krytyk w głowę
itd.
System ten w pewien sposób urealnia walkę - najczęściej celuje się w głowę i tam się trafia - 20/36 przypadków, oraz ciosy w ten region ciała mogą się różnie skończyć - od 1 do 5 obrażeń. Ciosy w głowę są niebezpieczne dla życia - dlatego można mieć w dwóch przypadkach krytyka w głowę - 6,6 i 5,5. Trafienie w korpus też jest niebezpieczne, lecz zwykle rzadziej do niego dochodzi, mimo że jest dużym celem - 12/36 przypadków, głównie z powodu różnego rodzaju pchnięć. Cios taki nie wyrządzi tak dużo krzywdy jak w głowę - od 1 do 3 obrażeń. Oberwanie w rękę powoduje zwykle albo małą ranę - 1 obrażeń, albo poważne zranienie, które uniemożliwia sprawne korzystanie z ręki. Uderzenie w nogi rzadko było stosowane i było niezmiernie ciężkie do wykonania - zwykle jedynie w specyficznych sytuacjach. Jednak kiedy już doszło do celu, skutecznie zmniejszało możliwości przeciwnika - szczególnie jego mobilność i siłę zadawanych ciosów. Dlatego cios w nogi jest trafieniem krytycznym.
Granicą Utraty nazywamy ujemną wartość wytrzymałości postaci.
Gdy już trafiono, następuje zadanie obrażeń w tej wielkości jaką podano. Topory zadają +1 obrażeń więcej. W przypadku, gdy broń jest dużego rozmiaru i była trzymana jednorącz, odejmuje się 2 punkty od zadanych obrażeń, do minimalnej wartości 0. Jeżeli natomiast była trzymana dwurącz dodaje się +2 do zadanych obrażeń. Jeżeli punkty wytrzymałości konkretnej części ciała spadną do 0 dana część ciała jest niewładna. Jeżeli punkty wytrzymałości konkretnej części ciała spadną poniżej Granicy Utraty, dana część ciała została odcięta. W przypadku głowy lub tułowia dojście do 0 punktów wytrzymałości oznacza utratę przytomności. W przypadku tułowia i głowy przekroczenie Granicy Utraty oznacza śmierć. Gdy konkretna część ciała ma minusowe punkty wytrzymałości, co 30 sekund traci kolejny punkt. W ten sposób może zejść do Granicy Utraty lub poniżej. Gdy postać straci kończynę (nie głowę), co 15 sekund tułów otrzymuje dwa punkty obrażeń z wykrawiania się.
Trafienie krytyczne znacznie różni się od zwykłego trafienia - nie zadaje się obrażeń, lecz kokretna część ciała która została trafiona trafieniem krytycznym dostaje tyle obrażeń, ile wynosi jej maksymalna ilość punktów wytrzymałości - także niezraniona część ciała będzie miała po trafieniu krytycznym 0 punktów wytrzymałości. Zraniona 1 obrażeniem będzie miała wtedy -1 punktów wytrzymałości. Itd.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin