Forum Twierdza Zaknafeina
Twierdza wyobraźni...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Walka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:41, 27 Wrz 2005    Temat postu:

Czas rundy, to 3 sekundy.
W ciągu jednej rundy, postać jest wstanie wykorzystać na określone akcje tyle punktów akcji, ile wynosi jej Szybkość + 5. Oto koszt konkretnych, typowych akcji:

Ataki:
Cios naturalną częścią ciała – 2 pa
Cios bronią lekką – 3 pa
Cios bronią średnią – 4 pa
Cios bronią ciężką – 5 pa
Użycie siły umysłu - zmienne
Szybkie strzelanie - -2 pa na ształ
Szybkie ładowanie - -2 pa na pocisk
Strzał z krótkiego łuku - 3
Strzał z długiego łuku - 3
Strzał z lekkiej kuszy - 2
Strzał z ciężkiej kuszy - 2
Strzał z procy - 4
Naładowanie krótkiego łuku - 3
Naładowanie długiego łuku - 4
Naładowanie lekkiej kuszy - 5
Naładowanie ciężkiej kuszy - 6
Naładowanie procy - 2

Ruch:
Ruch o 1,5 metra – 1 pa
Sprint o 3 metry – 1 pa (najpierw trzeba stracić 2 pa na sam ruch)

Np. Zbieracz Gerwulf ma 3 punkty Szybkości - to daje mu 8 punktów akcji. Jego przeciwnik jest oddalony od niego o 4 metry - dobiega do niego tracąc 4 pa i zostaje mu 4 pa. Lewą rękę ma wolną, a w prawej trzyma miecz krótki - może spróbować kopnąć lub uderzyć lewą ręką dwa razy, lub uderzyć krótkim mieczem. Ponieważ jest leworęczny (i lewonożny), decyduje się kopnąć przeciwnika prawą nogą (2 pa) a następnie cofnąć się o dwa metry do tyłu.

Zaatakowanie przeciwnika wręcz:
Atakując, postać musi przeprowadzić sporny test odpowiednich umiejętności. Atakujący wykorzystuje jako premię do testu wartość odpowiedniej umiejętności w zależności do broni którą się posługuje - czy to jest pięść, czy miecz lub topór. Broniący deklaruje użycie umiejętności uniku, bloku tarczą lub parowania. Wszystkie wyjątkowe postacie do testu wykorzystują rzut 2k6, wybierając lepszą wartość. Zwykłe i typowe osobistości/potwory rzucają tylko jedną k6. Teraz są dwie wariacje walki, w zależności od deklaracji broniącego się.
Broniący się chce wykorzystać unik.
Gdy test atakującego będzie równy lub większy od testu broniącego się, atak się powiódł i określa się efekt trafienia. Jeżeli ostateczna wartość ataku atakującego jest mniejsza lub równa wartości Uników broniącego się, ten otrzymuje darmowy kontratak o pa równej jego szybkości, możliwe do wykorzystania jedynie na atak.
Broniący się chce wykorzystać parowanie.
Gdy test atakującego będzie równy lub większy od testu broniącego się, atak się powiódł i określa się efekt trafienia. Jeżeli ostateczna wartość ataku atakującego jest mniejsza lub równa wartości umiejętności walce w broni którą posiada broniąca się postać, broniący się otrzymuje darmowy kontratak o pa równej jego szybkości, możliwe do wykorzystania jedynie na atak.
Broniący się chce wykorzystać blok tarczą.
Gdy test atakującego będzie równy lub większy od testu broniącego się, atak się powiódł i określa się efekt trafienia. Jeżeli ostateczna wartość ataku atakującego jest mniejsza lub równa wartości umiejętności bloku tarczą którą posiada broniąca się postać, broniący się otrzymuje darmowąe uderzenie tarczą, i ile cios ten wykorzystałby pa równe jego szybkości.

Modyfikatory broni:
miecze - +1 do parowania
topory - +1 do obrażeń
włócznie - +1 do trafienia

Modyfikatory okoliczności:
Szybki strzał - -1 do trafienia
Szybkie ładowanie - -1 do trafienia
Strzał statyczny - cel się nie rusza - normalny modyfikator
Strzał dynamiczny - cel w swojej poprzedniej rundzie ruszył się o przynajmniej 3 metry - -1 do testu trafienia
Strzał mierzony - +1 do trafienia za każde zużyte 3 pa do wymierzenia
Strzał na średni dystans - -1 do trafienia
Strzał na daleki dystans - -3 do trafienia
Cios mierzony w określoną część ciała - -2 do testu trafienia
Finta - -1 do trafienia, powoduje odwrócenie efektu trafienia - mniejsza ilość oczek służy jako trafiony obszar, a większa jako obrażenia.
Atakujący w zwarciu - +1 pa za każdy rozmiar broni do użycia innej niż naturalna (np. cios sztyletem to 4 pa, krótkim mieczem to 6 pa, długim mieczem to 8 pa)
Atakujący ma miejsce 1x1 m - +1 pa za każdy rozmiar broni do użycia innej niż lekka
Atakujący ma miejsce 1,5x1,5 m +1 pa za każdy rozmiar broni do użycia innej niż lekka
Atakujący ma miejsce 2x2 m lub większe - brak kar.
Broniący w zwarciu - -3 do parowania i uników
Broniący ma miejsce 1x1 m -2 do parowania i uników
Broniący ma miejsce 1,5x1,5 m -1 do parowania i uników
Broniący ma miejsce 2x2 m lub większe - brak kar
Za każdą kategorię mniej między parowaną a atakującą bronią parujący ma -1 do parowania

to narazie tyle...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin