 |
Twierdza Zaknafeina Twierdza wyobraźni...
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anaron_duke
Poziom 5

Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 17:41, 27 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Czas rundy, to 3 sekundy.
W ciągu jednej rundy, postać jest wstanie wykorzystać na określone akcje tyle punktów akcji, ile wynosi jej Szybkość + 5. Oto koszt konkretnych, typowych akcji:
Ataki:
Cios naturalną częścią ciała – 2 pa
Cios bronią lekką – 3 pa
Cios bronią średnią – 4 pa
Cios bronią ciężką – 5 pa
Użycie siły umysłu - zmienne
Szybkie strzelanie - -2 pa na ształ
Szybkie ładowanie - -2 pa na pocisk
Strzał z krótkiego łuku - 3
Strzał z długiego łuku - 3
Strzał z lekkiej kuszy - 2
Strzał z ciężkiej kuszy - 2
Strzał z procy - 4
Naładowanie krótkiego łuku - 3
Naładowanie długiego łuku - 4
Naładowanie lekkiej kuszy - 5
Naładowanie ciężkiej kuszy - 6
Naładowanie procy - 2
Ruch:
Ruch o 1,5 metra – 1 pa
Sprint o 3 metry – 1 pa (najpierw trzeba stracić 2 pa na sam ruch)
Np. Zbieracz Gerwulf ma 3 punkty Szybkości - to daje mu 8 punktów akcji. Jego przeciwnik jest oddalony od niego o 4 metry - dobiega do niego tracąc 4 pa i zostaje mu 4 pa. Lewą rękę ma wolną, a w prawej trzyma miecz krótki - może spróbować kopnąć lub uderzyć lewą ręką dwa razy, lub uderzyć krótkim mieczem. Ponieważ jest leworęczny (i lewonożny), decyduje się kopnąć przeciwnika prawą nogą (2 pa) a następnie cofnąć się o dwa metry do tyłu.
Zaatakowanie przeciwnika wręcz:
Atakując, postać musi przeprowadzić sporny test odpowiednich umiejętności. Atakujący wykorzystuje jako premię do testu wartość odpowiedniej umiejętności w zależności do broni którą się posługuje - czy to jest pięść, czy miecz lub topór. Broniący deklaruje użycie umiejętności uniku, bloku tarczą lub parowania. Wszystkie wyjątkowe postacie do testu wykorzystują rzut 2k6, wybierając lepszą wartość. Zwykłe i typowe osobistości/potwory rzucają tylko jedną k6. Teraz są dwie wariacje walki, w zależności od deklaracji broniącego się.
Broniący się chce wykorzystać unik.
Gdy test atakującego będzie równy lub większy od testu broniącego się, atak się powiódł i określa się efekt trafienia. Jeżeli ostateczna wartość ataku atakującego jest mniejsza lub równa wartości Uników broniącego się, ten otrzymuje darmowy kontratak o pa równej jego szybkości, możliwe do wykorzystania jedynie na atak.
Broniący się chce wykorzystać parowanie.
Gdy test atakującego będzie równy lub większy od testu broniącego się, atak się powiódł i określa się efekt trafienia. Jeżeli ostateczna wartość ataku atakującego jest mniejsza lub równa wartości umiejętności walce w broni którą posiada broniąca się postać, broniący się otrzymuje darmowy kontratak o pa równej jego szybkości, możliwe do wykorzystania jedynie na atak.
Broniący się chce wykorzystać blok tarczą.
Gdy test atakującego będzie równy lub większy od testu broniącego się, atak się powiódł i określa się efekt trafienia. Jeżeli ostateczna wartość ataku atakującego jest mniejsza lub równa wartości umiejętności bloku tarczą którą posiada broniąca się postać, broniący się otrzymuje darmowąe uderzenie tarczą, i ile cios ten wykorzystałby pa równe jego szybkości.
Modyfikatory broni:
miecze - +1 do parowania
topory - +1 do obrażeń
włócznie - +1 do trafienia
Modyfikatory okoliczności:
Szybki strzał - -1 do trafienia
Szybkie ładowanie - -1 do trafienia
Strzał statyczny - cel się nie rusza - normalny modyfikator
Strzał dynamiczny - cel w swojej poprzedniej rundzie ruszył się o przynajmniej 3 metry - -1 do testu trafienia
Strzał mierzony - +1 do trafienia za każde zużyte 3 pa do wymierzenia
Strzał na średni dystans - -1 do trafienia
Strzał na daleki dystans - -3 do trafienia
Cios mierzony w określoną część ciała - -2 do testu trafienia
Finta - -1 do trafienia, powoduje odwrócenie efektu trafienia - mniejsza ilość oczek służy jako trafiony obszar, a większa jako obrażenia.
Atakujący w zwarciu - +1 pa za każdy rozmiar broni do użycia innej niż naturalna (np. cios sztyletem to 4 pa, krótkim mieczem to 6 pa, długim mieczem to 8 pa)
Atakujący ma miejsce 1x1 m - +1 pa za każdy rozmiar broni do użycia innej niż lekka
Atakujący ma miejsce 1,5x1,5 m +1 pa za każdy rozmiar broni do użycia innej niż lekka
Atakujący ma miejsce 2x2 m lub większe - brak kar.
Broniący w zwarciu - -3 do parowania i uników
Broniący ma miejsce 1x1 m -2 do parowania i uników
Broniący ma miejsce 1,5x1,5 m -1 do parowania i uników
Broniący ma miejsce 2x2 m lub większe - brak kar
Za każdą kategorię mniej między parowaną a atakującą bronią parujący ma -1 do parowania
to narazie tyle...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|