![Forum](http://iup.in/img/guest/logozak.jpg) |
Twierdza Zaknafeina Twierdza wyobraźni...
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anaron_duke
Poziom 5
![Poziom 5 Poziom 5](http://img148.imageshack.us/img148/279/lvl054ip.gif)
Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 17:43, 27 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Jeżeli już ustalono, że nastąpiło trafienie, następuje rzut 2k6. Najpierw bierze się pod uwagę większą z wyrzuconych cyfr - oznacza ona miejsce trafienia:
5,6 - głowa
3,4 - korpus
2 - ręka
1 - noga
Liczba na drugiej kości oznacza bazowe obrażenia które zostaną zadane. W przypadku gdy otrzymaliśmy dublet, zadawane jest krytyczne trafienie - nie ma wtedy znaczenia druga kość określająca normalnie obrażenia.
Dla lepszego zobrazowania można posłużyć się poniższą tabelą:
6-6 krytyk w głowę
6-5 5 obrażeń w głowę
6-4 4 obrażenia w głowę
6-3 3 obrażenia w głowę
6-2 2 obrażenia w głowę
6-1 1 obrażenie w głowę
5-6 to samo co 6-5
5-5 krytyk w głowę
itd.
System ten w pewien sposób urealnia walkę - najczęściej celuje się w głowę i tam się trafia - 20/36 przypadków, oraz ciosy w ten region ciała mogą się różnie skończyć - od 1 do 5 obrażeń. Ciosy w głowę są niebezpieczne dla życia - dlatego można mieć w dwóch przypadkach krytyka w głowę - 6,6 i 5,5. Trafienie w korpus też jest niebezpieczne, lecz zwykle rzadziej do niego dochodzi, mimo że jest dużym celem - 12/36 przypadków, głównie z powodu różnego rodzaju pchnięć. Cios taki nie wyrządzi tak dużo krzywdy jak w głowę - od 1 do 3 obrażeń. Oberwanie w rękę powoduje zwykle albo małą ranę - 1 obrażeń, albo poważne zranienie, które uniemożliwia sprawne korzystanie z ręki. Uderzenie w nogi rzadko było stosowane i było niezmiernie ciężkie do wykonania - zwykle jedynie w specyficznych sytuacjach. Jednak kiedy już doszło do celu, skutecznie zmniejszało możliwości przeciwnika - szczególnie jego mobilność i siłę zadawanych ciosów. Dlatego cios w nogi jest trafieniem krytycznym.
Granicą Utraty nazywamy ujemną wartość wytrzymałości postaci.
Gdy już trafiono, następuje zadanie obrażeń w tej wielkości jaką podano. Topory zadają +1 obrażeń więcej. W przypadku, gdy broń jest dużego rozmiaru i była trzymana jednorącz, odejmuje się 2 punkty od zadanych obrażeń, do minimalnej wartości 0. Jeżeli natomiast była trzymana dwurącz dodaje się +2 do zadanych obrażeń. Jeżeli punkty wytrzymałości konkretnej części ciała spadną do 0 dana część ciała jest niewładna. Jeżeli punkty wytrzymałości konkretnej części ciała spadną poniżej Granicy Utraty, dana część ciała została odcięta. W przypadku głowy lub tułowia dojście do 0 punktów wytrzymałości oznacza utratę przytomności. W przypadku tułowia i głowy przekroczenie Granicy Utraty oznacza śmierć. Gdy konkretna część ciała ma minusowe punkty wytrzymałości, co 30 sekund traci kolejny punkt. W ten sposób może zejść do Granicy Utraty lub poniżej. Gdy postać straci kończynę (nie głowę), co 15 sekund tułów otrzymuje dwa punkty obrażeń z wykrawiania się.
Trafienie krytyczne znacznie różni się od zwykłego trafienia - nie zadaje się obrażeń, lecz kokretna część ciała która została trafiona trafieniem krytycznym dostaje tyle obrażeń, ile wynosi jej maksymalna ilość punktów wytrzymałości - także niezraniona część ciała będzie miała po trafieniu krytycznym 0 punktów wytrzymałości. Zraniona 1 obrażeniem będzie miała wtedy -1 punktów wytrzymałości. Itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|