Forum Twierdza Zaknafeina
Twierdza wyobraźni...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Efekty trafienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:43, 27 Wrz 2005    Temat postu:

Jeżeli już ustalono, że nastąpiło trafienie, następuje rzut 2k6. Najpierw bierze się pod uwagę większą z wyrzuconych cyfr - oznacza ona miejsce trafienia:

5,6 - głowa
3,4 - korpus
2 - ręka
1 - noga

Liczba na drugiej kości oznacza bazowe obrażenia które zostaną zadane. W przypadku gdy otrzymaliśmy dublet, zadawane jest krytyczne trafienie - nie ma wtedy znaczenia druga kość określająca normalnie obrażenia.

Dla lepszego zobrazowania można posłużyć się poniższą tabelą:

6-6 krytyk w głowę
6-5 5 obrażeń w głowę
6-4 4 obrażenia w głowę
6-3 3 obrażenia w głowę
6-2 2 obrażenia w głowę
6-1 1 obrażenie w głowę
5-6 to samo co 6-5
5-5 krytyk w głowę
itd.

System ten w pewien sposób urealnia walkę - najczęściej celuje się w głowę i tam się trafia - 20/36 przypadków, oraz ciosy w ten region ciała mogą się różnie skończyć - od 1 do 5 obrażeń. Ciosy w głowę są niebezpieczne dla życia - dlatego można mieć w dwóch przypadkach krytyka w głowę - 6,6 i 5,5. Trafienie w korpus też jest niebezpieczne, lecz zwykle rzadziej do niego dochodzi, mimo że jest dużym celem - 12/36 przypadków, głównie z powodu różnego rodzaju pchnięć. Cios taki nie wyrządzi tak dużo krzywdy jak w głowę - od 1 do 3 obrażeń. Oberwanie w rękę powoduje zwykle albo małą ranę - 1 obrażeń, albo poważne zranienie, które uniemożliwia sprawne korzystanie z ręki. Uderzenie w nogi rzadko było stosowane i było niezmiernie ciężkie do wykonania - zwykle jedynie w specyficznych sytuacjach. Jednak kiedy już doszło do celu, skutecznie zmniejszało możliwości przeciwnika - szczególnie jego mobilność i siłę zadawanych ciosów. Dlatego cios w nogi jest trafieniem krytycznym.

Granicą Utraty nazywamy ujemną wartość wytrzymałości postaci.
Gdy już trafiono, następuje zadanie obrażeń w tej wielkości jaką podano. Topory zadają +1 obrażeń więcej. W przypadku, gdy broń jest dużego rozmiaru i była trzymana jednorącz, odejmuje się 2 punkty od zadanych obrażeń, do minimalnej wartości 0. Jeżeli natomiast była trzymana dwurącz dodaje się +2 do zadanych obrażeń. Jeżeli punkty wytrzymałości konkretnej części ciała spadną do 0 dana część ciała jest niewładna. Jeżeli punkty wytrzymałości konkretnej części ciała spadną poniżej Granicy Utraty, dana część ciała została odcięta. W przypadku głowy lub tułowia dojście do 0 punktów wytrzymałości oznacza utratę przytomności. W przypadku tułowia i głowy przekroczenie Granicy Utraty oznacza śmierć. Gdy konkretna część ciała ma minusowe punkty wytrzymałości, co 30 sekund traci kolejny punkt. W ten sposób może zejść do Granicy Utraty lub poniżej. Gdy postać straci kończynę (nie głowę), co 15 sekund tułów otrzymuje dwa punkty obrażeń z wykrawiania się.

Trafienie krytyczne znacznie różni się od zwykłego trafienia - nie zadaje się obrażeń, lecz kokretna część ciała która została trafiona trafieniem krytycznym dostaje tyle obrażeń, ile wynosi jej maksymalna ilość punktów wytrzymałości - także niezraniona część ciała będzie miała po trafieniu krytycznym 0 punktów wytrzymałości. Zraniona 1 obrażeniem będzie miała wtedy -1 punktów wytrzymałości. Itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin