Forum Twierdza Zaknafeina
Twierdza wyobraźni...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady toczenia walk

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Arena Gladiatorów 3,5
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dreamwalker
Strażnik Wrót



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Coruscant

PostWysłany: Śro 12:21, 30 Maj 2007    Temat postu: Zasady toczenia walk

Arbiter: w każdej walce bierze udział arbiter, kierujący postaciami wrogów gladiatorów, czyli bestii wylosowanych z podręcznika potworów. Gladiator wcześniej zgłasza się i prosi o walkę z potworem o wybranym sw w Hali Wyzwań. Arbiter ma prawo wylosować dowolne stworzenie na tym sw, by uczynić walkę ciekawą. Arbiter może zarządzić walkę 2 gladiatorów z jedną silną bestią. Arbiter musi być sprawiedliwy i nie może być stronniczy. Jego rola polega na rzucaniu kośćmi w domu w celu ustalenia trafienia, obrażeń i inicjatywy. Arbiter nie może nadzorować walki własnego gladiatora.. Jest możliwa walka między dwoma gladiatorami, wtedy prośbę należy zgłosić do Władcy.
Arbiter ma prawo wybrać bestię, z którą będzie walczył gladiator.

Władca areny: jest głosem rozstrzygającym we wszystkim. Za jego zgodą odbywają się walki i wybierani są arbitrzy. Czuwa nad przestrzeganiem zasad i sprawiedliwością na arenie.
Punkty Chwały
prosty system nagradzania gladiatorów:
Punkty chwały: Gladiatora zdobywa się je i traci po walce, gladiator musi liczyć się z opinią publiczną.

  1. Za wygraną walkę gladiatora z bestią, otrzymuje się B-G+1 punktów chwały, gdzie G to poziom gladiatora, a B poziom bestii.
  2. Za przegraną walkę lub utratę przytomności traci się B punktów chwały.
  3. Za pokonanie w czasie do 10 rund zyskuje się 10-R+1 punktów chwały (gdzie R to liczba rund).
  4. Za pokonanie w czasie ponad 20 rund traci się R punktów chwały (gdzie R to liczba rund ponad 20).
  5. Za pokonanie bez otrzymania obrażeń zyskuje się B-G+1 punktów chwały.
  6. Za zadanie sobie w czasie walki obrażeń traci się O/P punktów chwały (gdzie O to obrażenia, a P to poziom).
  7. Za każdorazowe zadanie olbrzymich obrażeń zyskuje się 5+1 za każde dodatkowe 10 powyżej 50 pw punktów chwały.
  8. Za każdorazowe otrzymanie olbrzymich obrażeń traci się 5+1 za każde dodatkowe 10 powyżej 50 pw punktów chwały.
  9. Jeżeli Gladiator nie przyjmie wyzwania rzuconego mu przez innego Gladiatora, traci 5 punktów chwały.

Ilość punktów chwały może być ujemna, ale na potrzeby wszelkich przelicznikow, traktuje się ją wtedy jako 0.

Śmierć: Gladiator umierając traci:
- 25% złota i doświadczenia (w przypadku walki z innym gladiatorem przeciwnik dostaje złoto lub przedmioty o takiej wartości).
- tyle punktów chwały, ile wynosi jego poziom x3
Jeżeli pkt chwały spadną poniżej zera, gladiator płaci za śmierć
- 100 exp x poziom gladiatora
- 300 sz x poziom gladiatora
Jeśli nie ma czym zapłacić, postać ginie bezpowrotnie.
Wskrzesić gladiatora może inny gladiator tego samego użytkownika, płacąc 100 sz x poziom wskrzeszanego.

Nagroda: Gladiator, który wygrał dostaje jako nagrodę losowe przedmioty (losowane według PMP dla tego poziomu spotkania) + tyle złota ile wynosi jego suma punktów chwały sprzed walki razy 50. Jeżeli Gladiator przegrał, nic nie zyskuje. Władca Areny nie zapewnia gladiatorom przedmiotów, oprócz eliksirów Carvina i przedmiotów z Podręcznika Gracza i przedmiotów zakupionych od gladiatorów, gdyż nie chce by ci szli na łatwiznę. Sprzedanie przez Gladiatora jakiejś zbędnej mu rzeczy przynosi mu połowę wartości tej rzeczy i przedmiot zostaje włączone do oferty Lorda Dreamwalkera na Targowisku.
Nagradzanie doświadczeniem jest zgodne z systemem opisanym w podręczniku MP. Arbiter musi wyliczyć dokładnie doświadczenie i pozostałe nagrody w poście kończącym walkę.

Wierzchowiec: podczas walki nie można użyć wierzchowca. Paladyni mogą dogadać się z Lordem w sprawie zamienienia zdolności "nadzwyczajny wierzchowiec" na inną. Być może w przyszłości wraz z rozwojem areny wierzchowce będą dozwolone.

Walka kilku gladiatorów ramię w ramię:
Podział doświadczenia na normalnych zasadach.
- Złoto obliczamy na podstawie sumy punktów chwały i dzielimy równo na wszystkich/
- pkt chwały: wyznaczamy średnią spośród poziomów walczących (np. jeśli walczą 2 postacie, 1 ma poziom3, 2 ma poziom1, średnia to (1+3):2=2). Potem uzyskana średnia służy nam do uzyskania pkt chwały.
Uzyskanej ilości nie dzielimy, każdy gladiator tyle dostaje.
Przykład: Średnia wyszła 2, walczący pokonali stwora o sw4.
2[G + (B - G)] =wg tego wzory wyznaczamy uzyskane pkt chwały.
2[2+(4-2)]=8 -> tyle pkt chwały (powiększonych o ewentualne pokonanie bestii w krótkim czasie) dostaje KAŻDY gladiator, który brał udział w walce.
Pkt chwały i brawury za indywidualne zachowania (np duże obrażenia lub nie otrzymanie obrażeń w walce) rozdzielamy oddzielnie każdemu gladiatorowi.

Punkty brawury: Czym są? Otóż czasem na arenie gladiator zrobi coś bardzo odważnego, co może spodobać się tłumowi albo co zasługuje na nagrodę. Tyczy się to aktów odwagi albo pomocy dla walczących wspólnie gladiatorów. Osłonięcie kogoś, walka mimo upływu krwi, rzucenie się w sam środek kuli ognia, by osłonić towarzysza...
Arbiter ma prawo do przyznania 1 pkt brawury za jedną akcję uzasadniając to zarazem, np. Gorban dostaje 1 pkt brawury, gdyż nie uciekł przed kolosalnym zombie, by się uzdrowić miksturką, ale nadal walczył. (zombie jest bardzo powolny, więc mógł to zrobić).
Pkt. brawury można wymienić w następujący sposób:
1pkt brawury = 200 sz x poziom gladiatora
1pkt brawury = 100 doświadczenia x poziom gladiatora
1pkt brawury = 2 pkt chwały x poziom gladiatora

Zasady dotyczące wyzywania gladiatorów:

Najpierw gladiator rzuca wyzwanie w Hali Wyzwań, w dziale Stolik Zakładów. Drugi może je przyjąć lub odrzucić, tracąc pkt chwały. Któryś z Arbitrów(oczywiście taki, do którego nie należy żaden z walczących gladiatorów) ustala miejsce walki. Na prośbę walczących może im przydzielić Arenę specjalną bądź taką, na której obowiązują inne zasady(np. Arena w lesie, gdzie można się ukrywać).
Arbiter jest zobowiązany do sprawiedliwego sędziowania walki.
Wygrany otrzymuje pkt chwały, złoto i doświadczenie na normalnych zasadach, dodatkowo każda z nagród jest zwiększona o 10%. Dodatkowo wygrany ma prawo zabrać pokonanemu wrogowi jeden przedmiot, który sobie upatrzył, jako trofeum.
* jeśli tym przedmiotem jest broń, księga czarów, zbroja lub tarcza, a więc przedmioty wyjątkowo ważne dla gladiatora, wygrany jest ZOBOWIĄZANY do sprzedania ich przegranemu na jego prośbę za 75% ich zwykłej ceny
* inne przedmioty, choćby amulety, eliksiry czy magiczne pasy itp. nie podlegają tej zasadzie, tzn. wygrany może je sprzedać (za taką cenę, za jaką zechce to zrobić) przegranemu (bądź jakiemukolwiek innemu gladiatorowi), ale nie musi. Może je zachować bądź sprzedać za połowę ceny(czyli wg standardowych zasad D&D 3.0)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Arena Gladiatorów 3,5 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin